Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 26 december 2011

Dance Moves


När jag går ut på krogen och är nykter så tycker jag att det roligaste som finns är att sitta och studera hur folk betér sig. Jag vet, jag är lite freak men jag gillar att glo på folk. Det roar mig.

En studie som jag kom på senast jag var ut är att 99% av alla på dansgolvet bara har EN dance move. Och det har jag funderat mycket på. Hur kan man bara ha en dance move när man ska dansa en hel natt? Blir man inte lite less? Eller förändras din dance move allt eftersom spriten rinner ner kanske? Förmodligen så blir den bättre och bättre ju längre man dansar.

För tjejer är det oftast antingen höfterna som rör sig lite i sidled eller axlarna. Eller för dom som inte tycker om att dansa så går man lite på stället. Men dom som fått för sig att dom är skitsnygga när dom gör en sexy move är ju dom roligaste. Såg en tjej som vägrade göra nånting annat än att sära på benen och försöka gå så lågt som möjligt sen upp igen. Och hon tvingade sin kompis att fota henne. Jag är inget proffs men det såg inte så bra ut.

Nästa gång jag går ut och dansar ska jag bara köra den här moven!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar