Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 29 december 2011

Facebook scammers

Något som har blivit alltmer vanligt på facebook är så kallade scammers som försöker hacka ditt konto eller plantera virus i din dator. Sjukt trist att folk tycker det är en bra idé att sabba för andra. Idag hittade jag en bild som en bekant lagt upp. Bilden föreställde en liten pojke som låg i en sjukhussäng med massa slangar i kroppen och tejp över hela bröstet och texten under bilden löd: If this boy's picture gets 100 shares his heart transplant is for free. Vem fan går på det? Ofta man bestämmer om en liten pojke på bara några år får en hjärttransplantation via facebook. Beroende på hur många som för hans bild vidare. Kan dom idioterna som lagt upp detta gå och dö eller nått. Det är väl klart som fan att det inte står nån barnläkare nånstans i världen och funderar ut ett sätt att ge en liten pojke ett nytt hjärta gratis och sen kommer på att man kan slänga upp en bild på facebook och försöka få folk att dela med sig av den. Hur blev ett hjärta gratis? Vem betalar för den operationen och det hjärtat om jag delar hans bild? Nä det står inte. Kanske för att allt bara är ett skämt. Ett riktigt dåligt skämt för jag blir då inte road av små barn som är sjuka. Alla scammers borde få ett skott i pannan. Omedelbums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar