Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 14 december 2011

Amerikansk fotboll


Igår var jag på min första amerikansk fotbollsträning. Det började med att jag inte hittade dit. Jag stod och försökte bryta mig in på Celciusskolan när dom i själva verket var på Brantningsskolan. Inte lätt o vara norrlänning i denna stora stad.
När jag väl hittat rätt satte jag mig en på en bänk på sidan och kollade på. Och det såg verkligen skit roligt ut. Slänga sig efter bollar.
Det var jätte roliga och trevliga tjejer med i laget. Och en amerikansk coach som också var hur bra som helst. Han kastade en boll till mig när jag satt där på sidan och jag trodde jag skulle få en hjärtinfarkt från det kan kastade tills jag fångade den. Speciellt eftersom jag sett att den är inte så lätt att fånga. Men den satt som en smäck i händerna. YEAH!!! Sen kom jag ju på att jag spelat basket i 12 år och stått i mål i vanlig fotboll så jag har ju faktiskt lite bollkänsla. Dom bollarna var dock runda.
Men skit i det! Nu är det det här som gäller och jag är sjukt taggad. Dom ska ha ett litet juluppehåll sen börjar träningarna igen i januari så jag ska försöka träna lite kondotion tills dess så jag orkar vara med och springa. Har absolut noll kondis just nu + att jag ser ut som en valross så jag vågar ju inte ens försöka vara med på en träning. Att vara med i ett fotbollslag skulle dock motivera mig bra mycket mer än vad jag är nu.
Så från och med nu är det här min nya grej. Amerikansk fotboll. Jag kommer äga sönder alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar