Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 9 september 2013

Agilitykurs - Dag 3

 
Idag har jag och Naima varit på agilitykurs igen. Veckans kursdag var den hittills jobbigaste eftersom jag inte är frisk än. Täppt i näsan och feberkänningar hade jag under hela kvällen men vi kämpade på ändå.

Vi tränade slalom, 180 och 270 graders svängar, framför/bakom och blindbyten och sist en bana på 16 hinder.
Slalom kan vi inte alls för det har vi inte tränat på alls. Vi fick lära oss lite olika metoder och provade lite allt möjligt. Vi får se vilket sätt jag vill träna henne på. Är inte säker än.
Hopphinder börjar Naima bli riktigt riktigt säker på och hon är super duktig på att följa mina direktiv när jag inte svammlar till det.
Det gick super bra när vi körde banan på slutet. Hon var sjukt snabb! Jag bet ihop och ruschade igenom banan sen kunde jag inte andas när vi hade kommit runt men det var det värt.

Träning i veckan blir slalom, däcket och öppna tunnlar som ligger böjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar