Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 23 september 2013

Ylvis - What does the fox say?

Jag hade totalt missat den här helt fantastiska låten och fick höra den första gången när en kollega spelade den på sin mobil på jobbet och alla sjöng med. Jag trodde dom sjöng "What the fuck say" så jag brydde mig inte så mycket till en början men sen tittade jag på ett videoklipp från The Ellen Show där hon pratade om just den låten för dom hade lyssnat på den och tyckte den var så rolig. Gillar Ellen den så måste jag ju kolla in så jag kollade på videon och läste texten och då fattade jag ju vad dom sjöng om. Det slog mig även att jag har ingen aning om hur en räv faktiskt låter så det vart jag ju tvungen att youtuba också.

Ylvis heter dom norska grabbarna som har gjort låten och i skrivande stund har den nästan 48 miljoner tittar på youtube. That's alot!



Jag vill även dela med mig av klippet där Ellen har bjudit in grabbarna till sin show och självklart vill uppträda tillsammans med dom och sjunga just denna låt. Aningen hysteriskt men det är ju en passande låt om man vill skrika lite random konstiga ljud.



Slutligen kan jag erkänna att jag har haft den här låten på hjärnan hela helgen. Jag har sjungit den på jobbet och jag har även köpt den på iTunes och har den på min iPad. Woop Woop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar