Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 16 september 2013

Måndag - Hund, hund, hund, lite jobb och lite shopping.


Idag blir lilla smurfen 12 veckor gammal. Tiden går så himla fort men just i det här fallet gör det inget för hon är en riktig liten terroristvalp! Hon gör massa bus hela tiden och energin verkar aldrig ta slut ibland. Älskade tokiga valp!

Lexie och jag var på en liten roadtrip tillsammans till veterinären för att få 12 veckors sprutan. Det var både spännande och lite läskigt hos doktorn men hon klarade av allt galant. Sköterskorna tyckte att hon var modig som traskade runt själv på kliniken utan att bry sig i nått.

Efter veterinärbesöket åkte jag och Frida till Elgiganten och shoppade en dator till Frida. Hennes dog för ett tag sen och hon har lånat min bärbara under tiden men hade nu råd att köpa en ny.
Jag har kommit på att man ska inte shoppa en dator med mig om man inte har samma dataintresse som mig. Frida surfar, tittar på film och gör skolarbeten. That's it! Ändå står jag på Elgiganten och kollar på en skitsnygg Sony för 12 000:- och tycker innerst inne att den borde hon ha för den vill jag ha för man kan spela massa spel på den. Så jag var nog inte till så stor hjälp.

Idag hade vi även den efterlängtade assmiddagen. Då träffas alla vi chefer på restaurangen och pratar om "dom lite djupare" sakerna tillsammans sen brukar vi käka efteråt. Dom andra käkade men jag rejsade iväg efter mötet till UBK för att vara med på agilitykursen.

På dagens kurstillfälle tränade vi på staket, att tråckla, lite byten och sist en bana. Det var pissigt duggregn under första timmen så vi var alldeles dyngsura när veckans pass var slut. Och kalla. Jag hade full stjärtvärme på vägen hem.

Nu blir det en lång varm dusch sen ska jag försöka hålla mig vaken en stund för imorgon börjar nattjobbet.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar