Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 4 september 2013

Sjukling

Jaha... då var det dags för den obligatoriska höst-förkylningen! Jäkla skit! Jag tycker verkligen inte om att vara sjuk för jag känner mig så grymt handikappad. Man kan ju inte göra nånting. Jag orkar inte göra nånting och det finns så mycket jag vill göra!

Allt började igår när jag vaknade upp med en liten punkt i halsen som gjorde väldigt ont sen eskalerade det under dagen och på kvällen satt jag och hostade och hade ont.
Idag har jag feberkänningar också + ont i halsen. Bajs! Kiss! Och Bajs!

Jag har inte tid att vara sjuk. Jag har precis kommit igång med jobbet och jag hade planerat att gymma en massa den här veckan och träna agility med Naima typ varje dag men nu kan jag ju inte göra nånting. Orkar knappt gå ut med min lilla valp som är alldeles sjövild.

Jag hoppas att det inte blir en långvarig förkylning och jag hoppas att jag inte låter som en trasig anka efteråt för det är grymt jobbigt att jobba när man låter som målbrottet deluxe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar