Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 6 september 2013

Resten av 2013 är planerat


Eftersom jag inte har nått bättre för mig nu när jag är sjuk så satt jag idag och kollade igenom hur resterande 2013 kommer se ut. Hösten är här och då börjar det tunnas ut på hundutställningar däremot kommer alla kurser och träningar igång på brukshundklubben.

Jag anmälde Lexie till en valpkurs på Uppsala brukshundklubb som börjar 2 oktober. Det var längesen jag gick valpkurs med nån av mina. Sen har vi spanat in pluttans 2 första utställningar i oktober och november. Det ska börjas i tid! Naima och jag är i full gång med agilitykurs och på söndag ska hon på sin sista utställning innan december. Hon har precis fällt ur så vi har inte anmält till något mer. Payne får gå hemma och skrutta och ta hand om sina brudar innan det är dags att flytta till storebror Charlie.

Så det här är vårat schema om allting klaffar med jobbet:

2 oktober - 20 november: Valpkurs med Lexie på onsdagar.
19 oktober: MH med Naima
27 oktober: Inofficiell utställning i Gävle.
10 november: Inofficiell utställning i Uppsala.
7 december: Stora Stockholm. Internationell utställning.
12-16 december: 3 dagars utställningar i Finland.

Tänk vilken dröm om jag kunde åka på alltihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar