Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 11 september 2013

Onsdagsträning deluxe

Idag har jag varit på Uppsala Brukshundklubb med heeeeela flocken. Klockan halv 6 satte vi oss i bilen och brummade ut till Gottsunda för att träna lite.


Jag började med Lexie som följde med mig upp på den övre planen där vi kunde gå runt ostört en stund. Vi tränade lite på kontakt och att gå fint i kopplet. Under den tiden jag hade Lexie ute så var det skotträning på nedre plan och det hördes så klart ända upp men inte lika skarpt. Lexie stannade upp och lyssnade på skotten men visade inga som helst tendenser på att bli orolig eller rädd. Hon lyssnade 3 sekunder sen kom hon tillbaka till mig och åt frolic. Duktig tjej!
När skotten var klara så gick vi ner mot nedre plan för att titta lite på dom andra hundarna och bara vara. Eftersom Lexie bara är 11 veckor så är hon ju ganska söt fortfarande och det var några som ville sniffa lite på valpen. Bra med social träning!


Efter Lexie tog jag ut Naima. Vi var med på öppna agilityträningen och tränade en timme nere på plan. Vi tränade en hel del på däcket som hon har haft lite svårt för, idag hoppade hon med bravur! Sen körde vi dom olika hoppkombinationerna som Kjell hade ställt upp och en del var riktigt kluriga. Vi höll på snubbla över varandra flera gånger. Vi tränade även lite på slalom. Naima var nästan övertaggad idag och hade sjukt mycket energi. Superkul!


Sist men inte minst så fick min älskade Payne komma ut en stund. Det var nog bra för honom att få komma ut sist för han brukar vara så uppe i varv precis när man kommer till klubben och då kan han inte koncentrera sig. Nu fick han sitta i nya fina bilen 1½ timme och titta på folk och hundar och sansa sig lite.
Jag och Payne tränade en kortis på linförighet och lite andra grunder. När han var ute så var det inte så många hundar kvar så det var precis lagomt med störningar för honom idag. Han har ju inte varit med sen i våras men ändå skötte han sig jätte bra och klarade alla moment vi tränade på. Mattes älskling, han kan han!

Vi avslutade med en liten promenad vid klubben sen åkte vi hem igen. Väl hemma så slocknade Payne och Naima direkt men Lexie var ganska rejält övertrött så hon satsade hellre på att ta livet av sin matskål. Det är inte lätt att vara liten.

Jag är väldigt nöjd med den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar