Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 24 juli 2010

Fredag

Tjoho alla glada!
Jag måste bara börja med att skriva att jag tog nog med mig vädret från Norrland. Sorry! Jag fick en chock när vi åkte hem från station och allt jag såg var torkat gräs och döda blommor överallt. Så ser det typ ut i Egypten. Uppe i Lule spöregnade det samma dag som vi skulle åka. Och nu verkar molnen vara här. Ni kan tacka mig senare. En staty på stora torget vore en blygsam gest.
Idag har jag iallafall varit lite duktig. Jag har tvättat och diskat och ikväll var jag och Charlie ute och sprang. Det vart en minirunda och jag kunde typ inte andas efter 100 meter men va fan det blir nog bättre med tiden hoppas jag.
Jimmy har haft en av sina lek-kompisar här hela dagen/kvällen. Kenny är hans namn. Vi var in till stan en sväng och fikade och tryckte en pizza. Sen har herrarna spelat roliga dataspel hela kvällen medans jag väckte liv i mina löpar-celler och tittade på TV.
Nu är klockan snart 1 så jag ska gå och slagga för jag är rätt trött.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar