Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 2 juli 2010

Tisdag - Heldag med Signy

I tisdags hade jag och Signy bokat in en date eftersom hon var i Uppsala och våran date varade hela dagen. Awesome! Vi började med lunch bufé på China Garden och då fick min Jimmy följa med och äta lite. Vi var alla nyvakna och halvt sjuka så det var ingen action lunch men ändå gott.
Efter lunchen åkte vi till Willys och köpte fika sen skjutsade Jimmy oss till Fjällnora. Det var första gången jag var där och det var mycket bättre än jag någonsin föreställt mig. Jag trodde att det var lite vatten som man kunde promenera till om man gick en halvtimme i skogen men det var ju ett riktigt utebad. Det trodde jag verkligen inte och ingen hade sagt att det var ett riktigt utebad. Stränder, bryggor, en kiosk, ombytesrum, toaletter, äventyrsbana och massa roligt. Det var hur mysigt som helst. Så jag och Signy spenderade 4 timmar på hundbads sidan och det var jätte mysigt. Det var massa folk där och jätte mycket hundar. Jag släppte Charlie till dom andra hundarna som också var lösa och dom sprang runt och sniffade på varandra och hade roligt. På hundsidan fanns en brygga som gick ut i vattnet och den sprang han på fram och tillbaka och hälsade på alla hundar.
Jag släpade även ut stackarn i vattnet så han fick simma en del. Måste ju bygga upp mycket muskler runt hans höfter så han blir stabil i dom och simning är super bra. Dock inte så roligt om man frågar Charlie men jag höll i honom. Jag lyckades doppa hela kroppen men inte huvudet och vattnet var riktigt skönt. Signy doppade bara tårna.
När vi badat klart gick vi till kiosken och köpte glass sen kom Jimmy och hämtade oss. Här är några bilder från Fjällnora.




Efter Fjällnora så gick vi på bio och det har jag skrivit om under det här inlägget.
Tack underbara Signy för en helt fantastisk dag! Längtar tills vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar