Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 9 juli 2010

Tågresan

Äntligen änligen äntligen är vi framme. Det har vi iofs varit ett tag men jag tog en liten john blund stund när vi kom hit.
Denna gångens tågresa var nog det värsta jag nånsin varit med om. Igår när jag vaknade och tog ut Charlie så var han dålig i magen. Det höll i sig hela dagen och när Jimmy skjutsade oss till tåget så la han en härlig klick flytande bajs på station.
Sen under hela resan så låg han och bajsade diarré i kupén. Det var jag och Charlie och en annan tjej som hade en Flat Coated Retriver och en lite äldre finsk dam som delade kupé. Jag skämdes så jag ville dö. Det luktade ju inte direkt gott. Stackars Charlie! Han kunde inte hjälpa att han blev dålig i magen.
Så hela resan gick ut på att torka bajs och titta på film. Jag sov inte en blund.
När vi kom fram kom pappa och hämtade oss och körde hem oss till Lilla Huset på Prärien :P Lilla Huset vid skogen borde det kanske heta. Satans va mycket mygg det var. Jag fick panik.
Iallafall, jag var ute på gården med hundarna en stund när vi kom fram och när Charlie la sig ner så var han alldeles blodig i rumpan. Jag ringde till veterinären som tyckte att jag skulle köpa medicin hos dom och ett diet foder som var bra för magen. Har inte varit dit än men Charlie verkar må bättre nu så han ska få äta lite pasta så får vi se vad som händer.
Det är iallafall jävligt skönt att vara framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar