Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 29 juli 2010

Svensk houswife

Jag är så stolt över mig själv och allt jag lyckats med sen jag kom hem från Lule. Som många vet gillar jag absolut inte att städa och laga mat och sånt där tjaffs men sen jag kom hem har jag försökt göra det till nånting roligt. Har grejjat massa med tvätt och nya byrån och jag har lagat mat hemma flera dagar i rad. Inte tråna efter utemat hela tiden. Det känns riktigt bra. Det är nog för att jag lärt mig laga mat nu och tvätten beror på att jag inte vill ha samma kläder jämt. Jag börjar bli lite tjej. Woho! Det borde nästan firas. Eller nått. Får väl fira med att semestern snart är slut. Höhö. Blä usch när man precis har vant sig vid att sitta still så ska man tillbaka till stekbordet. Det blir nog bra.
Nu ska jag leta reda på min lilla bärbara diamant som är nånstans.

1 kommentar: