Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 11 juli 2010

Luleå dag 2

Tjoho alla glada!

Idag åkte jag och Linda till Storheden (Luleås svar på Boländerna) och släppte av mamma på jobbet och sedan gick vi och handlade. Vi började med Jula där vi köpte vettiga skott till Fredriks luftpistol. När jag köpte den på Teknik Magasinet så sa snubben som jobbade att den skulle ha diabolo och jag som är halvblond trodde på det och köpte sånna men igår när vi skulle skjuta så gick det inte alls för den skulle ha runda kulor. Kul!
Men vi köpte dom sen gick vi till Ica Maxi och handlade middag och fika till imorgon. Det var mysigt att umgås med syrran.
Vi hyrde även film, Prinsessan och Grodan, som vi såg på när vi kom hem. Den var bra i början sen somnade jag. Ops!
Jag orkar inte berätta så detaljerat vad jag har gjort idag.  Jag kan göra en lista. =)
  • Skjutsade mamma till jobbet.
  • Handlade.
  • Hyrde film.
  • Spelade sänka skepp.
  • Promenerade hundarna.
  • Spelade Kubb.
  • Tittade på den hyrda filmen.
  • Åt lunch.
  • Badade hundarna.
  • Borstade hundarna.
  • Lagade middag.
  • Hämtade mamma.
  • Åt middag.
  • Promenerade hundarna.
  • Kollade på TV.
  • Förberedde inför imorgon.
Spännande va!!!! Oh yes!!!
Juste glömde skriva att jag blev stoppad av polisen när jag skulle hämta mamma. Det var bara alko kontroll och jag klarade mig så klart genom den. Det var första gången jag blev stoppad av farbror blå. Häftigt värre.
Nä nu ska jag sova så jag orkar med utställningen imorgon. Måste upp tidigt!

Cyaz

2 kommentarer:

  1. Kom ihåg bara att lämna tillbaka skotten så att du får pengarna tillbaka =)

    SvaraRadera
  2. Fast dom passade i vårat gamla luftgevär =)
    Annars hade jag lämnat tillbaka asken med ett skott kvar i!

    SvaraRadera