Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 30 juni 2010

Killers


Igår var jag på bio med Signy gums! Vi tänkte först gå och se Shrek 4 men Killers lockade lite mer då vi redan haft en hel tjej-dag så vi köpte biljetter till den istället. Och det ångrade vi inte.
Handling: Jen har precis brutit upp med sin pojkvän och åker på semester till Frankrike med sina föräldrar. Ganska snart springer hon på den vältränade, charmiga Spencer och amors pilar börjar vina.
Spencer är en professionell lönnmördare, men efter en stund på tu man hand med Jen bestämmer han sig för att lägga sin hemliga yrkeskarriär bakom sig.
Tre år senare är dom gifta och lever ett lugnt, harmoniskt Svensson-liv, där Spencer bytt mord- mot bygg-branschen.
Men det förflutna hinner ikapp då Spencers chef inte håller med om att Spencer ska skippa sitt gamla liv.
Idyllen förvandlas till värsta kaoset när Spencer får ett pris på sitt huvud och var och varannan i hans närhet verkar sugen på att skjuta honom.
Plötsligt måste även hans fru Jen lära sig hantera vapen och ducka för kulor.
Jag och Signy tyckte om filmen även om vissa kritiker ska vara griniga. Det var fett najs att sitta och titta på Ashton i nästan 2 timmar. Han sprang runt en del utan tröja och det var absolut en fröjd för ögat. Kats roll var lite dum blondin men med viss charm. I vissa nära döden tillfällen kunde hon tänka på något helt annat och man skrattade gott åt henne i början av filmen. Den är rolig och mysig.
Och jag måste säga att min barndomshjälte var med i filmen och jag höll på svälja min hjärna när han poppade upp på bioduken. USHER!!!! Yeah Yeah, Shorty got down low said: Come to get me!

2 kommentarer:

  1. KUL! kanske man ska kolla in den filmen, jätte sugen på att gå på bio här :) DU SKULLE ÄLSKA BIO SALONGERNA HÄR. wish I could take you.

    SvaraRadera
  2. Om jag vinner på lotto.....

    SvaraRadera