Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 9 juni 2010

Wierd dröm

Jag hade en jätte konstig dröm inatt som jag måste berätta om. För er som inte jobbar på Max kan den bli lite svår att hänga med i men vi kan konstatera nu innan att den var lite konstig.

Jag kommer in till jobbet nån gång på eftermiddan och är trött och seg och börjar sakta leta efter mina kläder. Det är värsta stora dagen idag i Uppsala så vi kommer sälja hur mycket som helst på natten och jag ska jobba natt. När jag har bytt om tar jag med mig en stol fram till köket. Jag stannar till vid glassmaskinen och gör fetaste glassen med alla såser och tillbehör på. Sen sätter jag mig på stolen framme i köket (!) och börjar sleva i mig min glass. Det är bara nån enstaka gäst som är där. Medans jag sitter och äter min glass börjar övriga nattpersonalen trilla in. Alla stannar vid glassmaskinen och gör en glass och går sedan ut till serveringen och sätter sig. Det kommer in några personer som jag inte känner igen. När jag vänder mig om och tittar ut i serveringen så sitter där hur många tjejer som helst i maxkläder och alla har mörkt hår. Jag tittar i köket och alla som jobbar just nu har också mörkt hår. Jag går och hämtar bemanningen och sätter nästan glassen i halsen när jag ser den. Vi ska vara 20 personer hela kvällen och natten. På våran lilla resturang. Och alla är nya eller folk som jag inte känner igen. 
Jag går ut i serveringen, med min stol och glass, och sätter mig så jag ser dom alla. Sen har vi upprop. (wtf?) Sedan betämmer vi var alla ska vara stationerade hela kvällen. Sen går vi alla in för att börja och det blir ett allmänt kaos med räkna lådor, uppfyllnad osv. Som tur är är det helt dött på resturangen för tillfället. När vi har fyllt upp allt, diskat allt, alla är redo så står vi alla och väntar på gästerna. Ingen säger nått utan alla står tysta vid sin station. Det dröjer nån minut sen ser vi hur en gigantisk folksamling börjar närma sig resturangen. VAR REDO TJEJER!!! skriker jag och alla svarar med ett krigsrop och sen ställer sig alla i en beredande position med en rynka mellan ögonen. Full fokus. Folkmassan kommer fram till dörren och börjar banka och skrika. Jag tittar snabbt på personalen och alla nickar att dom är redo. ÖPPNA DÖRREEEEEEEEEEEEEN!!! skriker jag då och folkmassan strömmar in i resturangen. Sen blir det värsta hamburgerkriget och kön slutar aldrig förän klockan 7 på morgonen. Vi stod i 12 timmar i sträck och gjorde hamburgare och serverade gäster. Innan vi serverat sista gästen kommer Samhall in och börjar köra sin skurmaskin och rensa avloppet i köket men vi brydde oss inte utan fortsatte kriga. När det äntligen tog slut så städade vi resturangen rekord snabbt och alla gick hem. 

THE END

Haha det var en ganska rolig dröm ändå. Förhoppningsvis väldigt osannolik.

4 kommentarer: