Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 17 juni 2010

Streetdance 3D


I tisdags hade vi en jätte mysig kväll. Först var jag och storhandlade sen var jag, Jenniferarna och Jason på en ny kina resturang och käkade och sen bytte vi ut Jason mot Anna och gick på bio.
Vi såg filmen Streetdance 3D och den var faktiskt bra för att vara en dansfilm. Många dansfilmer kan vara lite halvtråkiga i handlingen och dåliga skådisar men den här hade dom lyckats göra lite rolig.
Det som var störande i filmen var att huvudpersonen, blonda lilla Carly, inte alls är av hiphoppar typen. Det passar heller inte att prata som ghetto kids med värsta brittiska accenten. Sen var det även lite för mycket "kolla in Carlys kropp när hon rör sig" i alla scener typ när hon låg och sov, klädde på sig, borstade tänderna, åkte buss, gick upp för trappan osv. Dom zoomade in henne och spelade musik varenda gång.
Men annars var det en rolig handling.
Carly och hennes crew är på jakt efter en lokal att repa i inför en stor tävling och hon lyckas få låna en studio på en balettskola OM!!!, hon låter 5 balettisar vara med och träna med dom och tävla med dom. Det går ju lite så där eftersom streetdansarna vill ha en viss look som inte riktigt är så lik balett.
Det var en kul film men kanske lite konstigt att dom gjorde 3D av den och tog 110 kronor betalt för att se den. Den kommer snart att vara i 39:- lådan på Willys så jag skulle nog hellre rekommendera att vänta tills dess om man vill se den.

2 kommentarer:

  1. haha! väl skrivet! tänkte på samma sak när jag såg filmen, alla scener på Carly, man ba....OKAY? ah...oj, mage...ah, ok, hon är ledsen.
    Ialf. tack för BION ialf!!!!! <3

    SvaraRadera