Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 19 juni 2010

Fredag

All work! Har inget speciellt att skriva om eftersom jag bara jobbar all tha time!
Kan berätta om lägenheten.
Jimmy spanade in en schysst femma som är till salu här i Nyby Gård. Han var på visning i söndags och tyckte om den och började spåna lite. Han tyckte om den så pass att han ville köpa den och sälja våran lilla tvåa. Jag såg bara bilder på den men det lilla jag såg var super fint.
Nån dag senare promenerade vi till banken och bokade tid för ett sånt där lånelöftes möte. Jimmy var på det igår och dom godkände upp till en viss summa. Jippie!
Det var även en tredje visning igår som jag kunde gå på och lägenheten var super fin! Jag älskade köket, balkongen och badkaret! Massagebadkar OMG lixom! Jimmys mamma och plastpappa var också med och tittade och Eva-Lena hann planera vart julgranen ska stå.
Idag kom samma mäklare hit till oss och gjorde en snabb värdering på våran lägenhet och han tyckte om hallen och Charlie. Fast Charlie ingår inte i lägenheten för det har ingen råd med!
Så nu ska vi vara med och buda på femman och får vi den så kommer våran lägenhet ha visning i början på augusti. Najs najs najs! Vore skönt med en fräsch och färdig lägenhet och lite mer space. Börjar bli trångt här i tvåan. Måste ha plats för massa collisar och katterna och en kameleont och mitt gym och en till TV och fler filmer och och och....ni fattar.
Ja det är typ vad jag hade att skriva. Nu ska jag gå och sova för imorgon är det jobb igen.

Cyaz

1 kommentar: