Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 13 juni 2010

Lördag

Hej gott folk, och jag!

Idag väckte fröken Jennifer mig och ville att jag skulle jobba men för en gångs skull tackade jag nej, men jag sa som vanligt att om det inte går att lösa så kommer jag så klart. Fick inga fler samtal från henne så förhoppningsvis har allt gått bra idag.
Jag var sjukt trött och seg första halvan av dagen sen släppte det mot kvällen. Jag och Jimmy har varit och handlat på Arken Zoo, Game och ICA Kvantum och vi hann även med en fika med Marc. Vi provade ett nytt knasigt café som hette Storken. Mindre fräscht café men vi hittade en soffa som alla tre nästan somnade i.
Jag och Jimmy spenderade sedan lite kvalitéts tid framför datorerna och spelade Battlefield där jag fullständigt ägde alla andra. Oh yeah! Jag vart bästa spelare i matchen typ 5 gånger.
Efter det tog jag ut Charlie och borstade igenom honom. Hundutställning imorgon i Avesta. Den här gången kan inget gå fel för jag ska åka bakom Catta och Mickis och dom kan vägen. När jag kommer hem från Lule är det första jag ska skaffa en GPS! Och ett par snygga jeans jag såg på KappAhl. Haha!
Till middag lyckades jag övertala Jimmy att äta fisk. Fiskpinnar med mos och ramouladsås. Älskling äter ju inte sånt som kan simma men fiskpinnar lyckades jag trycka i honom. Förstår inte hur han kan klara sig utan räkor i livet. Nu vart jag sugen på smörgåstårta.
Iallafall så har jag inte gjort nått mer vettigt idag. Ska ta ut lilleman en sista svängom innan det är sängdags. Jag hoppas det blir bra väder och en collie-kompetent domare imorgon. Ska bli riktigt roligt!

Cyaz

2 kommentarer:

  1. haha, förståa gången på storken ser man på! LOL :D ja, det är ett väldigt random ställe. men mysigt. :D lycka till imorgon, tappa inte bort Catta och Mickis :P skojja.

    SvaraRadera
  2. Ha....ha :P Ja storken var väldigt....speciellt. Ganska skabbigt.

    SvaraRadera