Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 5 juni 2010

Misslyckad utställning

Idag skulle jag och Charlie på hundutställning på Mälarön. Jag ställde klockan på 05.30 och klev upp, duschade, packade allting och åkte. Jag hade fått en vägbeskrivning från utsällningssamordnare som jag följde så gott jag kunde.
Följ riksväg 261 mot ekerö. Det var den första punkten. Jag körde längs E4 och stirrade på alla skyltar efter väg 261. Såg en skylt där det stod Ekerö och var en bild på en färja men i vägbeskrivningen skulle man hitta väg 261. Så jag fortsatte. Sen kommer en Välkommen till Södertälje skylt. Det kändes lite fel. Jag svängde in vid en statiol och tankade för tanken var nästan tom. Sen vände jag om och körde tillbaka mot Stockholm.
Riksväg 261.....? Finns inte. Jävligt roligt. Jag körde mot Ekerö färjan skylten och hittade tillslut. Nämen då kostar det så klart att ta färjan över och jag är fortfarande inte på nån riksväg 261 eftersom den inte verkar existera och jag vette tusan vart jag hamnar om jag tar den här färjan OCH det var 20 minuter kvar innan den skulle gå så jag hade ändå missat hela utställningen.
SKIT I DEN HÄR SKITEN!!! Så tänkte jag och vände och åkte hem.
På vägen tillbaka kollade jag igen efter 261 men det finns inte.
Kunde dom inte ha skrivit i vägbeskrivningen EXAKT hur man tar sig till fucking jävla Mälaröns Brukshundklubb? Ska det vara så jävla svårt? Skriv så att alla fattar inte bara dom som bor i Stockholm! Helvete va arg jag var när jag körde hem.
240 spänn i anmälningsavgift, 300 spänn bensin och 2 varma timmar i bilen för mig och stackars Charlie. Jag är så jävla arg just nu att jag skulle kunna strypa nån. Det är inte mitt fel att jag missade utställningen. Dom ska lära sig att beskriva vägen lite mer engagerat än "hitta riksväg 261 och följ den bla bla bla..." jävla skit utställning. Nästa år ska jag pissa på deras utställning. '
Nu ska jag gå och lägga mig igen för jag är piss trött.

HEJ DÅ

4 kommentarer:

  1. Stackars :( Vad tråkigt! Kan folk inte bara fatta att man inte har ett sjätte sinne för var alla små jäkla vägar ligger?
    Innan jag åker någonstans så jämför jag vägbeskrivningen med eniros kartor, annars hittar jag inte.
    Förbannat synd hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Jag gick in på deras hemsida nu och såg vägbeskrivningen. Du var väl med på att beskrivningen gällde från Brommaplan? Det ligger i Stockholm. Det kan förklara varför du inte hittade vägen.

    SvaraRadera
  3. Kollade även på eniro nu och riksväg 261 går genom Bromma och leder direkt till Ekerö (jättenära).
    Inte för att strö salt i såren eller så (menar ABSOLUT inget illa), men ta och kolla kartor nästa gång. Skriv in adressen i eniro och kolla hur du ska åka. Bara ett tips så slipper du orosmoment i framtiden :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Det ska jag absolut göra men jag trodde att jag skulle hitta väg 261 via E4an för jag hittade alla andra jäkla vägar. Men det fanns inga skyltar till nått brommaplan heller och jag vet inte vart det ligger osv.
    Hade det varit en större utställning hade dom beskrivit vägen från E4 söder eller norr ifrån.

    SvaraRadera