Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 16 augusti 2010

Doktorn


Jag var med Charlie till Rembackens idag och bad Börje kolla på Charlies tassar. Han har fått en inflammation mellan trampdynorna som irriterar när han går och springer. Tänk er att ni har sår mellan tårna. Dom rakade bort pälsen mellan tårna på honom och rengjorde sen fick jag ett recept på en antibiotikasalva som jag åkte och köpte på apoteket på Gränby. Så nu ska vi nog få kontroll på dom där jäkla såren. 
Börje gjorde också en snabb hälsokoll när vi ändå var där och förutom tå-sår så var han fullt frisk och i bra kondition och hull. Dom nämnde även att han var väldigt lugn och snäll och väluppfostrad för sin ålder. Men den har vi hört förr. Hehe. 
Det blir lugna promenader nu i några dagar och massa tass-smörj. 600:- gick hela kalaset på men det är ingenting jämfört med vad Charlie betyder för mig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar