Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 19 augusti 2010

Mitt hundschema!


Imorgon fredag: Trim och mysdag hos Mikaela.
Vi ska bada, föna, borsta, trimma och klippa alla hundar som ska ut i utställningsringarna nu i veckorna. Min prins Charlie kommer bli underbart vacker! Jag lovar att lägga ut bilder!

4-5 September: Utställning.
Internationell hundutställning i Sandviken, Högbo.

11 September: Utställning och Collie/kennelträff.
Collieutställning i Alunda på morgonen. Endast kort och långhårig collie.
Sedan ska vi ha en ny kennelträff! TJOHO!
Denna kommer äga rum på kvällen i Sävja i en av rastgårdarna. Supermysigt!

12 September: MH!!!
Mentaltest! OMG! (oh my god)
Jag är jätte nervös inför detta men det kommer nog gå bra. Charlie är lite tuff. Hoppas skottet bli bra bara. Måste öva! Nån som har ett hagelgevär?

25 September: Utställning.
Inofficiell hundutställning på Jälla skolan. En lite mindre utställning med lägre krav. Det är då vi sopar mattan med dom andra hundarna. Sist vi var på en inofficiell fick vi 3 rosetter. Me like!

Sen såg jag just att onsdagsträningarna på Brukshundklubben börjar igen den 1 September och det måste vi absolut gå på. Sen ska jag försöka få en plats på nån av höstkurserna kanske. Vi fick inte vara med i våras tyvärr men vi kanske får vara med i höst. Hoppas!

Det blir väldigt mycket hund närmsta veckorna iallafall.
Toppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar