Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 11 augusti 2010

Ett scenario på jobbet

En helt vanlig middag på Max i Uppsala har precis börjat då någon börjar skrika:
" Det är en fågel i serveringen !!!!!??!!!!! "
" En fågel, oj en fågel, EN FÅGEL!!! " säger/skriker varenda kotte.
" Kör ut fågeln för fan " säger Elin som står och försöker grilla och råkar göra en ultimatecheese-deluxe i allt kaos.
Sandra och Arif springer ut i serveringen för att fånga fågeln men håller sig på 3 meters avstånd.
" Hur ska vi fånga den? "
" Om du går från den sidan så tar jag den här sidan. "
Det går några minuter och ingenting verkar hända förutom att Elin lyckades göra en riktig ultimate cheese och en riktig deluxe.
" Är fågeln ute än? " Frågar Elin irriterat och tittar ut i serveringen där fågeln sitter.
" Vi får inte tag i den. "
" Ring Stafberg då! " Säger Elin och fortsätter med sina burgare.
Alla som vet vem Stafberg är skrattar glatt.
En minut senare hör jag en smäll ute i serveringen och två tjejer som sitter i hörnet ser lite förskräkta ut.
" Åh nej den flög in i fönstret " utbrister alla som följt fågelns äventyr på Max.
" Är den död?! " Frågar Elin.
" Nej den lever men den är skadad " säger Arif.
" Ta ut den och släng den i en buske eller nått " säger Elin och bryr sig inte mer i det.
Sen får Elin höra att Arif tagit ut den skadade fågeln. Bra tänker hon. Men sen fick Elin även höra att han la den på parkeringen utanför ingången.
" Du kan inte lägga en halvdöd fågel utanför ingången " försöker Elin förklara för Arif som tycker att vi ska ringa vårdcentralen.
Två små glada pojkar lämnar sin mat i all hast och går ut för att titta på den döende fågeln.
Arif går tillslut ut och flyttar fågeln till en buske där den får dö ifred.

Det var sagan om fågeln som kom in i serveringen på Max i Uppsala.

4 kommentarer: