Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 31 augusti 2010

Val 2010

Jahapp då var det dags för den här skiten igen. Jippie...
Jag kommer ihåg när det var val 2002 och jag gick i högstadiet och lärarna var så jäkla engagerade att alla lektioner handlade om skit-politik. Sen fick vi i uppgift att åka in till stan och ställa frågor i valstugorna. Vi åkte in till stan och snodde deras godis.
Valet 2006 var jag 18 år och fick vara med och rösta. Men jag var helt obrydd i allt som har med politik att göra och gick in med inställningen att alla politiker ljuger som bara fan. Jag tycker likadant idag. Jag tor det är en del av deras jobb. Jag hade inte engagerat mig i frågorna alls men ville ändå prova rösta så jag gjorde som min gymnasiekompis Martina och röstade på miljöpartiet. Fråga mig inte varför. Den dagen det var dags för röstning 2006 så tänkte jag göra en "Great Entrance" så jag red till min vallokal och knöt fast Splenda (min häst) utanför och gick in i full mundering och röstade. Alla följde med mig ut för att se mig galoppera iväg mot horisonten. Mmmm där snodde jag lite stjärnglans från er feta fula politiker! Haha!

Och nu är det dags för Val 2010. 4 år klokare. Mer insatt än 2002 och 2006? Nej! Politik är skit! Jag hatar politik och jag hatar varenda jävla politiker i hela världen. Det är ett bajs-yrke! När har det någonsin blivit bättre efter ett val? Sverige är ett rikt land och jag är säker på att vi har ganska så mycket pengar att fördela under ett helt år men politikerna gör det så jävla fel.
För det första borde dom få en vanlig Svensson lön inte typ flera hundra tusen i månaden för deras jobb är inte värt så mycket pengar. Sen borde fler beslut vara folkomröstade genom deras 4 år inte bara beslutat i regeringen. Lyssna inte bara på folket en gång var fjärde år utan lyssna på vad vi tycker hela tiden! Varje dag, varje månad, varje år! Det är väl det som är tanken med demokrati?

Sen började jag tänka på en sak nu när det dimper ner 400 röstkort i brevlådan. Med tanke på miljön...VARFÖR I HELVETE TRYCKER MAN UPP 15 MILJARDER RÖSTKORT OCH SKICKAR TILL VARENDA SVENSK SOM ÄR ÖVER 18 ÅR OCH FÅR RÖSTA I ÅR?!?!?!?!?! HUR JÄVLA MILJÖVÄNLIGT ÄR DET EGENTLIGEN?!
Och det är inte bara röstkort som skickas hem. Sen finns det lika många röstkort runt om i landet i alla vallokaler. Det kostar ju sjuuuuukt mycket pengar om varje parti ska skicka 3 valkort till varje svensk som är över 18 år gammal. Men det är bara dom stora partierna som gör så. Riktigt onödigt. Jag kommer INTE rösta på nått parti som skickar hem röstkort till mig. Jag kommer bränna dom!
Det borde finnas ett miljövänligare sätt att rösta på. Jag skulle önska att till 2014 har någon uppfunnit en dator där man kan klicka i sina val och sen trycker man på print så kommer det ut ETT litet röstkort där alla ens tre val är med. Sen kan man ha dom här datorerna runt om i vallokalerna istället för alla papper som sedan slängs. Det borde gå precis lika bra som att åka dit och fylla i tre papper.

Om det är nån fånig politiker som läser det här så förstår jag att ni tänker "wow hon borde regera över hela universum" och ja det tycker jag också! Dumma jävla fån....

Hata politik!

2 kommentarer:

  1. Hahaha håller med, jag gick på ica maxi och skulle handla så kan man rösta där...då stod det på en skylt "har du INTE med dig ditt röstkort går det lika bra med LEGETIMATION" jaha tänkte jag. Varför ska dom då skicka röstkort???

    SvaraRadera
  2. Ja precis...dom använder säkert 14 ton papper var fjärde år bara för deras valmojjs!

    SvaraRadera