Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 3 april 2011

Danmarks bilder

Här kommer några bilder från min, Mikaelas och Ingelas roadtrip till Danmark.
Vi åkte klockan 06:00 på onsdag morgon den 30/3 och var hemma igen klockan halv 3 på natten.
Jag hade jobbat natt kvällen innan vi åkte och inte hunnit sova nånting så jag var grymt trött och sov en del i bilen.
Men kul hade vi ändå och jag skulle lätt göra om det! Fast med lite mer sömn innan resan.


Här står Mikaela och rengör ena mattan från baksätet som jag spillde mjölk över i sömnen.
Vi stannade till vid nån fikaplats/gå på toa plats längs vägen.
Dom här toaletterna var nog bland Sveriges mest äckliga toaletter!

Ingela och Mikaela på väg tillbaka till bilen.

Den här bilden är tagen från färjan mellan Danmark och Helsingborg.
Jag skulle lätt kunna tänka mig att bo där.

Att åka mellan olika länder betyder självklart Taxfree shopping!
Jag tyckte det var jätte töntigt att man bara fick handla tobak på svenskt farvatten och alkohol på danskt.
Vad ska det vara bra för?
Färjan vi åkte tog bara 20 minuter så man hann ju knappt kolla på vad som fanns.

Här är lilla Bailey som vi hämtade hos kennel A'dior i Danmark.
Jätte söt, jätte snygg, jätte trevlig och super charmig liten kille.
Här sitter han bak i bilen och vaktar våra viktiga inköp från taxfreen.

Lilla Bailey första gången på svensk mark.

Mikaela och Bailey.

Jag och Bailey.
Jag tyckte att jag skulle få ta hem honom.
Som sagt en jätte rolig resa trots att det blev en kort visit i Danmark och inte direkt någon sightseeing men det var ändå kul att få åka dit. Tyvärr var jag så trött att jag helt glömde att ta fler bilder än det här. Synd. Men jag kan knäppa lots and lots of pictures next time. Tro mig vi kommer åka till Danmark igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar