Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 24 april 2011

Luleå dag 1

Då var vi framme i Luleå. Eller ja det var ett tag sen vi kom hit men jag har varit trött och haft fullt upp så det har inte blivit något skrivande förän nu. Men nu kan jag ge en liten update till alla som önskar.

Resan gick mycket bättre än jag förväntat mig. Jag och Charlie delade kupé med ett par som hade en schäfertik. Jätte trevliga alla 3. Och eftersom vi var 3 i kupén kunde jag sno åt mig två stolar brevid varandra och lägga mig och hör o häpna, jag somnade. En stund. Sov nån timme till och från och det gjorde mycket. Charlie var lugn hela resan som vanligt.

Vi hoppade av i Sunderbyn klockan 11:05 igår och där var storebror för att hämta mig och Charlie.

Det var full rulle hela dagen igår.
Vi åkte till Storheden (Luleås svar på Boländerna) och handlade lite påskmat och nästan 4 kg godis. (OMG) Och sen köpte jag och Niklas en andel på V75an.
Sen åkte vi hem och då var det dags för grillning. Yummy! Grillad fläskfilé och grillad kyckling med pommes, sallad och goda såser. Och förutom hela familjen så var Inger med och åt med oss.
Just innan maten gjorde jag en liten video som jag tänkte dela med mig av. Den är nog roligare för oss i familjen men om nån vill se hur tokiga vi är så är det bara att kolla.



Hahaha jaaa jag tycker den är lite rolig iallafall.
Middagen var jätte god och jag har verkligen saknat grillat!
Efter middan blev jag super trött och gick och la mig klockan 22 och somnade som en stock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar