Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 24 april 2011

Red Riding Hood


Idag var jag, Linda, Fredrik och Niklas på bio och såg Red Riding Hood.
Jag har haft både ja och nej känsla för den här filmen efter att ha sett trailern X antal gånger.
Många har kallat den "nya Twilight" och den har blivit både sågad och hyllad av recensenterna.
Jag skulle absolut inte vilja kalla den för nya Twilight för det var inte alls likt dom filmerna.
Ja det var två killar som var kär i samma tjej och det fanns en varulv med men det var ändå inte Twilight.
Jag tyckte att storyn kändes lite som bröderna Grimm stundtals men den var ändå bra.
Sen var det inte så mycket kärlekstrams som jag trodde att det skulle vara. Like.
Jag vet inte om jag ska rekommendera den eller inte.
Gå och se den om ni känner fört.

2 kommentarer:

  1. Hur menar du att den kändes som Bröderna Grimm stundtals? Menar du filmen Brothers Grimm eller menar du att det kändes som en typisk bröderna Grimm-saga?

    SvaraRadera
  2. Som bröderna Grimm filmen =)

    SvaraRadera