Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 6 juli 2011

M,S,B and Fun!

Idag har jag och Jennifer kört en heldag med tokigheter. Först åkte vi till Gränby Centrum för att luncha på Forno Romano och vi köpte varsin pasta tallrik. Jag tog en Penne della Regina och Jennifer åt en Delizie alla Romagnola. Okej det där var bara för show-off, höhö, jag minns absolut inte vad rätterna hette utan googlade. Fniss. Gott var det iallafall.
Våran underbara maaaat!

Jennifer och käket på den häftiga uteserveringen på Gränby.

Jag och mitt krubb.

Fina Jennifer!
Efter lunchen sprang vi lite i affärerna och kollade på rean. Det fanns många snygga fynd som man ville ta med sig hem men fattig som man är får man avstå sånna roligheter. Jennifer hittade lite goodies på Indiska och Gina Tricot. Jag däremot köpte bara en microduk på Kjell & C.O som man putsar skärmen på telefonen med. Den blir ju rätt flottig så då måste man putsa lite.

När vi var klara på Gränby blev det race i 190km/h in till stan för att hinna hämta ut våra biobiljetter.
Sen gick vi och såg Something Borrowed. Recensionen på den har ett eget inlägg.

Efter bion åkte vi till jobbet och plågade Jordi genom att köpa 3 lyxshake. Dom tar typ lång tid att göra så det är inte det roligaste att få beställt när man har bråttom men det sket vi i.

Lyxshake i driven. Nam nam!

Jaa det var denna dagen. Mat, Shopping, Bio and Fun! Just the way we like it. Detta blev en perfekt semesterdag. Jag måste verkligen hitta på något varje dag annars kommer jag gräva ner mig. Imorgon blir det bad i Fjällnora och sedan mötet i hundhagen.
Men nu blir det kvällspromenad med Charlie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar