Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 9 juli 2011

Fredag

Hello hello!

Idag har det faktiskt varit en jätte skön dag. Jag tror äntligen jag kan börja koppla bort ifrån jobbet och fokusera på annat nu. Första dagarna kände jag mig så jäkla rastlös så fort jag satte mig ner. Men nu känns allt helt okej.

Jag och Charlie var ute på en promenad vid lunch och då var det jävligt varmt ute. Höll på löka sönder och Charlie flåsade trots att han knappt rört på sig.

Sen var jag på Dans Fuego idag (Zumba) och det var samma där. Jäääävligt varmt och alla svettades mer än nånsin. Men det var ruskigt kul ändå. Jag var helt slut när passet var över. Nu ska tyvärr Robert ha semester så det blir inge mer fredags-zumba förän i augusti. Men brudarnas pass drar nog igång snart så då kan man dansa med dom istället.

Efter zumban åkte jag till Gränby Centrum och där mötte jag Jordi. Vi sällskapade på Ica och pga allt mitt pladder så glömde jag hälften av ingredienserna till köttfärssåsen. Så jag fick stanna på Willys på vägen hem.

Jimmy gjorde den godaste köttfärssåsen ever idag. Jag ville äta 4 portioner men när maten är på väg upp igen så är det nog dags att sluta äta.

Jaa det var väl det. Ska ta ut Charlie på sista kissrundan nu sen blire nog sängen.
Jag såg klart sista avsnittet på Desperate Houswives säsong 4 igår så jag har inget att titta på. Jag hoppas att nya boxen kommer på måndag eller tisdag så kan jag glo på tåget.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar