Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 12 juli 2011

Heldag med Mickis


Hej hå alla smurfar små!

Idag har jag och Charlie tillbringat heeeela dagen hemma hos familjen Berg/Johansson. Jag och Mikaela startade dagen med lite sen lunch (för mig var det frukost) och sen var det dags att bada Challe Nalle. Jag tror att han alltid har på känn att han ska badas och borstas när vi åker till Mikaela. Det brukar vara antingen det eller utställning. Och idag vart det bad. Han var jätte duktig och stod snällt på bordet nästan hela tiden. Så här går det till när vi badar våra collisar
  1. Blöt ner hunden
  2. Schamponera hunden
  3. Skölj hunden
  4. Spraya balsam i hela hunden
  5. Skölj hunden
  6. Torka hunden
  7. Föna hunden
  8. Borsta hunden
  9. Kamma hunden
  10. Klipp klorna
  11. Klipp tassarna
  12. Trimma öronen
Lägger även in en punkt nummer 8 del 2 som var att plocka bort en äcklig fästing. Hujja!
Mikaela var en riktig kämpe och grejjade på med Charlie och hans 5 kilos päls medans jag fick nöjet att underhålla hennes söta dotter Greta. Snacka om att jag fick baby-cravings när jag fick ge henne mellanmål och när hon började krypa mot mig och ville att jag skulle lyfta upp henne. Ååååh tant Elin och Greta kommer bli såååå bra vänner!

Now back to the good part. 
När Charlie äntligen var färdig så åt vi middag och läste hundsport. I en av tidningarna stod det om Cesar Millan Live som var i Stockholm för ett tag sen och det finns tydligen en "Stoppa Cesar" klubb i Sverige. Jag har några väl valda ord och svordommar jag skulle vilja ge den klubben men det tänker jag inte skriva nu för då kommer jag inte hinna sova. 

Efter middan såg vi på So You Think You Can Dance och jag önskade så innerligt att jag kunde dansa som det dom gör. Men det kan jag inte. Och jag kommer nog aldrig kunna det heller. Men nog är dom duktiga en del.  

Efter typ 17 avsnitt av SYTYCD upptäckte jag att min parkeringsavgift gick ut för nästan 3 timmar sedan så då blev det lite bråttom. Lyckligtvis hade jag inte fått nån p-bot så jag kunde lugnt köra hem medans jag lyssnade på Gaga.

Nu har jag precis kört andra omgången hårfärg i håret så jag ska kolla in resultatet sen blire sängen.
Imorrn ska det handlas och packas sen åker jag, Charlie, Zally och Fia upp till Luleå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar