Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 2 juli 2011

Lördag

Den här dagen började pissdåligt men slutade väldigt bra.
Först på morgonen blev jag väckt när telefonen ringde och då var det jobbet som ringde för att påpeka att mitt pass hade börjat men jag var inte där. Och av någon anledning har jag inte hört telefonen tjuta sin gomorron-signal eller så har jag stängt av den i sömnen. Farligt. Jag har nog inte vant mig vid den än och sen är jag alltid svårväckt när jag inte får sova mina timmar.
Men jag rejsade iallafall till jobbet och sen fick jag leta mina byxor i hundra år och tillslut hittade jag ett par i tvättmaskinen (dyngsura) så jag fick stå och stryka dom torra och det tar också hundra år.
När jag tillslut fick stämpla in så var jag sjukt trött, hade ingen röst och näsan rann. Vad gör vi? Nu kör vi!
Dagen gick dock jätte bra och vi var ett skönt gäng som jobbade. Det var lugnt hela dagen vilket kändes som perfa för min del som var så trött. Vi hade väldigt sköna gäster också!
Nu är jag iallafall hemma eller ja jag kom hem för längesen men jag och Jimmy har spelat lite Age of Empires men nu ska jag försöka sova lite så jag orkar sista arbetspasset imorgon. ÄNTLIGEN! Ingen har längtat efter semester mer än jag! Woop Woop!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar