Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 15 juli 2011

Luleå - Så här långt

Tjobre allihopa!

Jag har inte hunnit/orkat blogga men ingen lider väl av det. Här kommer en liten update för er som vill ha.

Vi kom fram i onsdags efter en 16 timmar lång tågresa. Tåget blev 4 timmar försenat vilket sög nå fruktansvärt mycket. Hundarna var riktigt duktiga och höll sig lugna hela resan.
När vi äntligen kom fram åkte vi hem till mamma och pappa och åt lunch sen vart det bara en lugn kväll. Jag slocknade på soffan.

Dagen efter kom morbror Peter med familj på besök. Inger kom också över sen grillade vi fläskfilé och åt massa gott och myste hela kvällen.

Idag har jag varit inne i stan och blivit klippt av min barndomskompis Stina. Jag vart riktigt läcker i håret. Jag träffade även min barndomskompis Matilda (som bor i Uppsala) och vi gick till Max och drack varsin lyxshake och pladdrade strunt. Sen kom Fredrik in till stan så fick han klippa sig också och sen gick vi till Dressman och kollade på lite kläder till honom.
Efter det så åkte han till en kompis och jag var precis på väg hem då jag såg Martina (BFF!!! från gymnasiet) som stod på Ur&Penn och jobbade. Så då hann jag pladdra lite med henne innan jag åkte hem igen.
Väl hemma hoppade mamma in sen åkte vi till Storheden och handlade. Som alltid. Hon handlar fanemej varje dag.

Nu har vi precis ätit ruskigt god mat och jag ska ta ut hundarna på sista kvällskisset sen blire sängen. Är helt slut.

Imorgon är det dags för första hundutställningen. Håll tummarna!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar