Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 6 juli 2011

Something Borrowed


Den här filmen har jag velat se sen jag såg trailern för första gången. Och äntligen fick jag någon med mig. Jag och Jennifer var och såg den idag och det ångrar jag inte för en sekund!

Det är en typisk tjej-film med massa kärlekstrams och romantik.

Filmen handlar om bästa kompisarna Darcy och Rachel som råkar bli förtjusta, båda två, i Rachels plugg-kompis Dex. Pga Darcys framfusiga personlighet kniper hon Dex innan Rachel fått chansen. Och Rachel, som är den snällaste vännen man kan hitta, låter Darcy ta honom utan att säga att hon har känslor för honom. Senare i livet ska Darcy och Dex gifta sig och under en fylla råkar Rachel säga till Dex att hon var kär i honom under juridik-studie tiden. Vilket förändrar allt eftersom Dex hade känslor för henne också.
Det blir en cirkus av känslor och ingen av dom vet egentligen vem som ska leva med vem. Ska dom följa sitt hjärta eller göra det som är rätt? Och vem slutar upp med vem?

Det bästa med filmen är nog att Colin Egglesfield (som spelar Dex) är så satans jävla snygg! Sen är det en hel del humor också och självklart en del pirr i magen. Jag rekommenderar absolut den här filmen om man vill hitta på något med sina tjejkompisar en regnig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar