Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 13 november 2012

Långpromenad, gym, gympapass

 
Igår fick jag motion så det räcker och blir över. Snacka om att chocka sin kropp. Först var jag och hundarna ute på en jätte härlig promenad längs röbospåret. 85 minuter var vi ute sammanlagt och det var jätte härligt väder och lagomt med folk längs spåret så hundarna kunde gå lösa. Det var ganska längesen vi gick den rundan över tunåsen. Har blivit lite andra vägar eftersom vi börjat med cykelträning. Men vi ska helt klart besöka spåret oftare.
 
Efter den promenaden slängde jag i mig en lättare lunch sen träffades jag och Frida på Friskis och Svettis. Vi värmde upp med lite crosstrainer sen körde vi ganska många arm-maskiner så jag kunde typ inte ens hålla i min vattenflaska till slut. Det var rätt mycket folk så det var svårt att hitta några lediga maskiner. När vi hade kört klart armar så var det bara mage och rygg kvar och då fick vi den biljanta idén att gå på ett medelpass gympa för att få med dom delarna. Jag har bara gått på baspassen innan och tycker det är nog jobbigt så jag var lite nervös.

 
Så där står vi med hundra andra glada motionärer som inte har kört slut på sina armar på gymmet innan. Innan passet började så sa jag till Frida "Äh, man ska ju inte lyfta nånting bara vifta lite på armarna" och det fick jag verkligen äta upp. I väldigt många övningar orkade jag knappt hålla upp armarna och såg säkert ut lite som ett mongo. Jag vill inte ens gå in på hur armhävningarna kändes. Och vi fick verkligen med rygg och mage så det räcker för en hel månad. Jag gjorde typ fem miljoner situps på det korta passet. Jag har ont i magen idag! Och det känns jävligt bra.
 
Min stackars kaloriapp är lite fuckad pga all motion. När jag och Frida hade tränat klart hade jag 2300 kalorier kvar att äta för att nå mitt dagliga intag. Haha. Det fick jag inte i mig kan jag säga. Åt fetaste portionen med korvstroganoff och ris när jag kom hem men jag kom ändå inte upp i det jag skulle ha. Men det får vara så.
 
Det var iallafall en jätte bra dag igår och jag känner mig pigg och frisk idag men med sjukt mycket träningsvärk. Som det ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar