Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 2 november 2012

Lydnadsträning med Payne

 
 
På onsdagar brukar det vara onsdagsträning på Uppsala Brukshundklubb. Vi har varit där några gånger och tränat lite, bland annat nu i onsdags. Det finns alltid en instruktör på plats så alla ska kunna få hjälp om man behöver men oftast så går alla i varsit hörn och tränar på sitt eget och så gör man nån enstaka övning tillsammans. Men i onsdags var det en instruktör som gjorde träningen lite mer kurs-lik så vi samlades och hon gick runt och verkligen hjälpte alla.
Jag och Payne fick många super bra nybörjartips och övningar. Han fick jätte mycket beröm för att han var så "förig" (att han söker mycket kontakt med mig som förare). Vi har ju inte tränat så mycket men han har alltid varit väldigt lätt att få kontakt med. Han var verkligen super duktig och fattade allt jätte snabbt. Min duktiga fina älskade!
Vi fick lite hemläxa till nästa vecka som vi ska träna på. Nästa vecka tar jag även med mig Naima så kanske jag hinner gå en kort stund med henne också.
Det kändes verkligen jätte bra efter den här träningskvällen för jag har varit så ledsen och deprimerad efter att han fick sitt höftledsresultat. Men nu behöver jag inte tveka längre. Payne och jag ska bli lydnadschampion! Jag kommer aldrig någonsin släppa ifrån mig den här hunden. Jag har aldrig älskat en hund så mycket som jag älskar Payne.
Så nu ska vi träna mycket så får vi se när vi kan ställa upp i första tävlingen i lydnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar