Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 11 november 2012

Lydnadstävlingar på UBK



Idag var jag på min första lydnadstävling någonsin. Jag var inte med och tävlade utan var bara åskådare och fotade lite. Tävlingarna var på Uppsala Brukshundklubb så det var nära och bra. Var väldigt intresserad av att se hur det går till och vilka moment man ska lära sina byrackor om man vill tävla nån gång i framtiden. Det var allt möjligt från att gå fint vid sidan till att leta upp rätt pinne och hoppa över hinder med an apport i munnen. Det var så himla häftigt att se dom riktigt duktiga hundarna göra alla moment perfekt. Samma tanke snurrade dock hela dagen i mitt huvud... Hur fan ska jag lyckas lära mina hundar det där?!?!

Payne och Naima fick följa med och till mattes stora förtjusning kunde dom så klart inte vara stilla eller tysta en sekund. Jäkla hundar alltså! Payne var värst. Pip och gnäll från första sekund tills jag slängde in honom i bilen igen. Hahahaha.

Nu ska vi träna stenhårt så får vi se om vi kommer någonstans inom tävlandet. Det blir roligt att få göra annat än bara utställningar även om jag älskar att åka på utställning. Vi ska vara bäst på allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar