Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 8 november 2012

Lydnadsträning


Igår var det sista onsdagsträningen på UBK för i år. Självklart hade jag bestämt att jag skulle åka dit och idag tog jag med mig båda hundarna. Payne hade varit lite risig i magen på morgonen så han fick bara vara med en kort stund så det inte blev för mycket godis. Försökte använda en leksak som belöning lite mer än godis men han kan ju inte få inget gott att smaska på någonsin.

Naima var med för första gången och skötte sig faktiskt jätte bra. Jag har inte alls tränat mycket med henne men hon är smart och hon är lyhörd så hon lär sig jätte snabbt. Hon och jag behöver öva lite mer på koncentrationen och att inte stoppa näsan i backen när vi tränar.

När jag tog ut Payne så var han så jäkla duktig att det nästan kom glädjetårar. Han var med på noterna direkt och visste precis vad han skulle göra. Vi kunde till och med göra en mini-platsliggning och han klarade det perfekt. Med Payne behöver jag öva på att träna hyfsat nära andra hundar utan att han tappar fokus och ska fram till alla. Målet är ju att jag ska kunna träna utan kopplet på bland andra men det kommer nog ta en stund innan vi är där.

Jag är så stolt över båda mina hundar och det är så fantastiskt roligt med hundträning.
Nu framöver så kommer vi träna en del på hemmaplan och även besöka ridhuset i Bälinge där dom har en agilitybana. Om jag hittar dit så klart.

Tack för en trevlig höst alla UBK:are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar