Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

tisdag 6 november 2012

Utställning i december

 
Igår var det ett himla jektande på morgonen. Pengarna som jag tjänade på loppisen i söndags skulle jag delvis använda till att anmäla Naima till Stora Stockholm och då måste jag ha dom på kontot för att kunna betala anmälan. Kl. 10:00 öppnar banken på Gränby som har insättningsmaskin och jag skulle börja jobba 11:15. Så jag rejsade iväg till Gränby och var där fem i tio och ställde mig i kön till Swedbank sen när dom äntligen öppnade så var det så klart 2 muppar före mig som också skulle sätta in pengar. Suck. Maskinen var långsammare än en snigel som försöker gå i sidled så klart så det tog några minuter innan jag fick sätta in mina pengar. När det äntligen var gjort så sprang jag ut till bilen och rejsade hem, slängde mig framför datorn och skickade in anmälan sen ut igen till bilen och fullt ös till jobbet. Good Job Elin!
 
Ska väl nämna att igår var sista anmälningsdag om man ville betala det lägre priset. Och då skulle anmälan vara inne innan kl. 12:00. Så nu fick jag betala 425:- men om jag väntat till efter jobbet hade jag fått betala 495:- istället. Dyr utställning men fantastiskt rolig!
 
Så den 16 december ska jag, Naima och blå bussen åka iväg till Älvsjömässan för att pröva lyckan. Och även om det skiter sig så finns det massa annat att titta på och massa shopping så det kommer bli en toppendag även om Naima kommer sist.
 
Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar