Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 9 november 2012

Räkna kalorier


I skolan igår pratade jag och några klasskompisar om hälsa, mat, viktminskning och träning och då kom vi in på att räkna kalorier. Jag har aldrig provat det men det verkar ganska roligt om man hittar ett bra redskap för jag har ingen aning om hur många kalorier det är i nånting.
Mikaela hittade en jätte bra app från Shape Up där man fick fylla i sin vikt, längd och ålder och vilken målvikt man hade. Sen sa den hur många kalorier per dag man fick äta för att minska ett kilo i veckan. Riktigt rolig app. Jag fick äta 1939 kalorier per dag och jag fyllde i allt jag åt för första gången igår. Det gick ganska bra fram till jag tänkte klämma i mig en burgare på jobbet innan jag började. Då sket det sig lite. Haha.
I appen finns det färdiga uträkningar på hur många kalorier det är i allt möjligt som man kan tänka sig att äta. Sen kan man fylla i om man tränar också för då förbränner man ju kalorier också.
Vi bestämde även att vi ska springa blodomloppet och vårruset så jag laddade även hem appen Run Keeper som man kan synka med Shape Up. Måste skaffa mig ett par nya löparskor så småningom också men jag vågar inte springa när det blir halt ute så det kan vänta.

Nu är jag alltså i full gång igen. Och det känns riktigt bra. Sist jag gjorde ett ryck så tränade jag bra men hade ingen aning om vad jag åt. Tack vare Shape Up appen kan jag nu ha koll på både och.

Beach 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar