Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 18 april 2013

Byter spår

Igår var jag med 2 klasskompisar på CVL och spydde galla över våran utbildning. Jag ångrar att jag gick den här jäkla utbildningen för det är bland det sämsta jag någonsin varit med om. Man får ingen information, ingen hjälp från någon lärare, det finns inte ens lokaler att vara i längre och man fick ingen hjälp med att hitta praktikplats. Tack så jävla mycket för att jag har tagit ett studielån för ingenting. Känns bra! Hade precis betalat tillbaka studielånet som jag tog för den lika dåliga travhästskötarutbildningen och nu får jag börja om igen och betala tillbaka för absolut ingenting.

Nu är det i alla fall bestämt att jag ska läsa upp dom två kurser som jag har kvar sen ska jag söka in på lärare till våren. Det har jag velat bli sen jag själv började skolan och jag är riktigt bra på att lära ut och hantera barn och ungdomar så det är det jag ska jobba med.

Det är en månad kvar innan ekonomiskiten slutar så jag ska bara hafsa ihop sista uppgifterna sen lämna den skiten bakom mig och blicka framåt.

Pepp pepp pepp!
Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar