Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 15 april 2013

Hundar hundar och hundar!


Jag sitter och tittar på alla hundaktiviteter som skall ske i sommar och försöker lägga upp någon slags plan på det hela. Och en budget. Maj månad är helt galen!

I maj har vi 6 utställningar att åka på sen är det i princip helt dött hela sommaren. Åker ev. upp till mamma och pappa och anmäler till utställningarna i Gällivare och Piteå för där var det lite intressanta domare.
Den 19 maj ska vi prova vallning för första gången. Det ska bli riktigt spännande! Det är ju ändå det mina hundar är till för så jag hoppas att dom inte är helt värdelösa. Haha.
Sen har jag även anmält Naima till fortsättningskurs i agility. Jag hoppas att jag kommer med! Agility var så jäkla roligt! Vill även gå kurs i rallylydnad och tävlingslydnad med Payne men jag har inte råd med alla kurser på en gång så vi kör lite mer agility nu när vi är igång med det så kan jag och Payne träna lydnad på onsdagarna på klubben.

Sen har jag även bestämt mig för en riktigt rolig grej som jag ska använda en del av mina skatteåterbäringspengar till. Det kommer bli det största på hela sommaren! Men jag suger lite på den karamellen tills det är dags. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar