Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 4 april 2013

Torsdag - Motion och hundar

Idag blev det en lite annorlunda dag än jag planerat egentligen. Först åkte jag iväg till Mickis för att mata valparna. Jag hade med mig Payne och Naima och bestämde mig för att köra lite Cesar Lassie Milan och satte koppel på alla hundarna och skulle gå på promenad. Mmm det var lättare sagt än gjort. 7 koppel blev väldigt snabbt till ett koppel/stort trassel och sen satte sig alla hundar och skulle skita på båda sidor av gångvägen och vi blockerade all trafik i hela Sävja. Jajemen!
Vi gick till hundhagen och där fick dom 7 små fluffarna springa fritt en halvtimme sen släpade vi oss hem igen.
Note to self: Gå aldrig på powerwalk med massa hundar i koppel. Varje gång man fått upp farten så ska nån stanna och kissa eller bajsa.

Senare ikväll så gjorde jag något som jag väldigt sällan gör. Jag drog ut på en joggingrunda. Egentligen hade jag tänkt gymma idag men tiden drog iväg sen var det bara en timme kvar innan friskis stänger så då hittade jag på någonting annat.
I december köpte jag nya löparskor men dom har legat i sin skokartong sen dess eftersom jag inte ger mig ut när det är snö och is. Men idag så jäklar fick dom komma ut på en tur och dom var jätte sköna och lätta att springa i. Like!
Det blev en väldigt kort runda eftersom jag har lika bra kondis som en gravid sopcontainer men jag är glad att jag kom ut alls. Var ute och sprang 15 minuter sen tog jag ut hundarna och gick en rask promenad i 30 min. Bra jobbat Elin!

Jag har alltid velat bli en runner för det känns som den absolut bästa träningsformen. Du kan springa när du vill, var du vill, hur långt och länge du vill och det kostar inte mer än din utrustning. Sen verkar det så fritt och harmoniskt när man möter alla runners med sin musik. Jag vill också bli en sån!

Det var idag det. Imorgon ska jag börja plocka iordning grejer inför loppis på söndag.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar