Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

lördag 27 april 2013

Full rulle

Just nu sitter jag hemma och känner mig helt utslagen. Jag har så ont i benen så jag vill bara lägga mig ner och somna in för att slippa känna nånting. Anledning: Jobbat en jäkla massa.

Den här veckan har jag jobbat måndag, tisdag, torsdag och fredag på Sibylla. Sen jobbade jag idag på Max och det var hur mycket folk som helst. Totalt kaos! När jag satte mig på cykeln för att cykla hem så orkade jag knappt rulla i nedförsbacke. Jag var så slut.
Väl hemma så har jag bara suttit vid datorn och benen värker. Det ska blir skönt att få krypa ner i sängen och sova för det känns alltid bättre dagen efter.

Imorgon ska jag till Västerås för att göra min andra elevtjänstgöring som ringsekreterare. Det ska bli super roligt! I min ring kommer det bedömmas 32 Rhodesian Ridgebacks och 48 Mopsar. Jag ser jätte mycket fram emot morgondagen.

Nästa vecka fortsätter jag på temat "fullt ös medvetslös."
Mitt schema ser ut så här:

Måndag: Möte på skolan, jobba på Sibylla.
Tisdag: Jobba på Max, Fira valborg, packa inför onsdagen.
Onsdag: Hundutställning i Strängnäs. Lydnadsträning på UBK.
Torsdag: Bada Naima, packa inför helgen.
Fredag: Resa till Sundsvall, hundutställning i Sundsvall.
Lördag: Hundutställning i Sundsvall.
Söndag: Hundutställning i Sundsvall. Resa hem igen på kvällen.

PHEW!

Måste dock tillägga att så här vill jag ha det. Nån aktivitet varje dag. Jag kan inte sitta hemma en hel dag och göra ingenting. Då blir jag tokig. Nästa vecka kommer kicka ass! Hoppas att vi vinner lite rosetter också!

Nu blir det kvällsrundan med mina långnosar sen ska jag sova.

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar