Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

onsdag 3 april 2013

No more work

Gammal bild på mig och min första collie, Charlie.
Idag har jag sovit sovit och åter sovit. Jag gick och la mig kring 1 igår och jag slocknade direkt. Att inte behöva vakna av väckarklockan imorse var den skönaste känslan på länge. Senaste 6 dagarna har jag gått upp kl 6 varje dag pga jobb eller utställning. Men nu är jag långledig och ska bara spendera massa tid med mina hundar.

Idag ska jag ta ut Payne och Naima på årets första cykeltur. Payne's inre Siberian Husky vaknar alltid till liv när jag sätter på honom selen och han drar som besatt under första delen av rundan. Naima har också en fin sele men hon vill hellre springa snett bakom mig inte framför cykeln.
Förra året fick dom sjukt snygga muskler när vi började cykelträna så det ska vi bygga upp igen.

Sen ska jag iväg och sköta om 14 små underbara valpar. Jag har blivit dagmatte till 19 hundar nu i 6 veckor framåt så jag kommer ha the best time ever!

Ikväll är det även dags för lydnadsträning på brukshundklubben. Vet inte riktigt vilken hund jag vill ha med mig. Vill ta med båda två men jag kan ju inte gå med dom samtidigt. Måste fundera på den.

Nu ska jag i alla fall ut på cykeln!

Cyaz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar