Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 22 april 2013

En vanlig dag på jobbet.

Idag har jag jobbat stängning på Sibylla. 16:00 - 21:00. Helt lagom för mig. Jag är för gammal för att jobba nätter så det känns bra att byllan stänger 20:00 som senast. Passar den här gamla norrlänningen.

När jag kom till jobbet idag fick jag möta min värsta fiende. Sibyllas drive-in. Jag har sagt, ända sen jag började, att jag inte vill ställa mig där bara för att jag var 100% säker på att jag kommer svara "Hej och välkommen till Max, det går bra att beställa." Det är nog det som är allra mest inbränt i hjärnan på alla oss som jobbat i driven vilken restaurang man än jobbat på. När plinget kommer i örat så reagerar kroppen per automatik och svarar det som man lärt sig.
Men det gick faktiskt bra. Jag valde att säga "Hej och välkommen, det går bra att beställa" och hoppades att gästerna själva skulle komma ihåg vilken restaurang dom åkt till.
Lite skakigt i början och jag lyckades få kassan att hänga sig när jag fick 2 bilar efter varandra men det löste sig och sen gick det väl hyfsat bra. Jag vet ju hur man gör jag måste bara vänja mig vid det nya kassasystemet.

Nu jobbar jag på Sibylla i veckan sen ska jag jobba några timmar på Max på lördag. Det är kul att vara på två olika resturanger. När jag är på Sibylla så saknar jag vissa saker vi har på Max och när jag är på Max saknar jag vissa saker på Sibylla.
Men det bästa är nog att nu har jag två restaurangfamiljer att älska! Massa kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar