Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

söndag 7 april 2013

Mardröm


I natt drömde jag en jätte jobbig mardröm. Jag drömde att jag var med i en bilolycka och sen vaknade jag upp på ett sjukhus efter att ha legat medvetslös i flera dagar. Men jag kände mig inte riktigt som mig själv. En man på sjukhuset kom och hjälpte mig upp ur sängen och gick med mig till toaletten för jag var för svag för att gå själv. Jag gick in på toan och låste och mannen väntade utanför. Jag hörde hur en sköterska kom och pratade med mannen och berättade att hon skulle gå och hämta nån spruta som jag skulle få. Men jag ville absolut inte ha den.
Mannen hjälpte mig till ett långbord där alla mina närmsta vänner satt och väntade. Han satte mig på en stol vid bordet och då började alla prata med mig. Men jag svarade inte. Jag bara satt där tyst och tittade ner i bordet. Efter en stund så reser jag mig och försöker ta mig därifrån för jag vill gömma mig för sköterskan med sprutan. Mina vänner sitter kvar och börjar istället prata med varandra. Jag staplar runt på sjukhuset och försöker hitta ett bra gömställe. Längs korridorerna hör jag hur sköterskorna letar efter mig och under hela tiden pratar dom om den där sprutan.

Sen vaknade jag.

Den här drömmen kändes jätte verklig och jag kommer ihåg allt så tydligt. Jag är inte rädd för sprutor men av någon anledning var jag rädd för den här.
Under hela drömmen så sa jag ingenting utan jag gick bara omkring i en vit sjukhusklänning med stripigt hår och glodde ner i golvet.
Det jobbiga var att jag var jagad av sköterskorna.

Jobbig dröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar