Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

måndag 27 juni 2011

Hästar

Ingen kan förstå hur mycket jag saknar att ha hästar i mitt liv. Jag har hållt på med hästar non-stop sen jag var 7 år och fick min första sköthäst men för 2 år sedan vart jag tvungen att skiljas från min älskade Splenda då jag inte hade råd att ha henne. Hon är dock hos mina föräldrar så jag träffar henne när jag åker upp till Luleå men jag saknar ändå att åka till stallet varje dag och pladdra med alla och rida och sköta sin älskade häst. Jag saknar speciellt Sandbyholm i Björklinge som var det bästa stallet jag nånsin varit i. Vilket gäng vi var! Sen saknar jag att försöka rida som en cowboy och jag saknar att köra travhästar. Allt känns så tomt utan mina älskade hästar! Jag måste verkligen skaffa ett riktigt jobb så jag tjänar nog mycket för att köpa en häst och ha den hos familjen Blomqvist ute i Björklinge. Det vore helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar