Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 17 juni 2011

Lady Gaga - The Edge Of Glory

Igår kl 8 PM ET hade Lady Gagas video till låten The Edge Of Glory premiär i programmet So You Think You Can Dance. Och inatt släpptes den på YouTube och även på Gagas hemsida för alla fans som inte kunde se SYTYCD.
Videon är väldigt enkel och inte alls lika avancerad som hennes tidigare videor men den har en historia bakom sig precis som alla andra.
Så här sa Lady Gaga om låten:

"One of the songs on the album that is truly one of my favorites, it's called 'Edge of Glory' and it's kind of a sad story. Sorry to be a downer. But my grandpa died about five months ago, and my dad and I were going to say goodbye to him at the hospital, and I got out a big thing of agave tequila and my dad sat next to me at the piano and we started to doing shots back and forth, and I wrote 'Edge of Glory' on the piano and my dad and I cried. The song's about your last moment on Earth, the moment of truth, the edge of glory is that moment right before you leave the Earth. So that song can be played on the piano, but it's actually set to this giant, huge, techno rock, Springsteen-esque dance beat. I actually had Clarence Clemons from the E Street Band come in and play saxophone on it. It's fucking beautiful."

Folk tycker lite allt möjligt om låten på youtube men dom som inte gillar den är dom som inte vet historien bakom den och varför videon är så "enkel."
Men jag som är ett äkta Gaga-fan älskar låten och videon!

Enjoy!





Och förresten! Min kommentar fick mest "Likes" på youtube sist jag kollade! AWESOME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar