Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

fredag 3 juni 2011

Hundutställning Gubbängen 2 Juni 2011

Igår åkte vi hela vägen till Gubbängen för att vara med på en liten inofficiell utställning. Tyvärr så var domaren dum i huvudet så den resan förstörde hela min dag. Jag var så jävla deprimerad när jag kom hem.
Hon ville inte ge Charlie nånting för han var tovig. Sen 2 hundar efter oss kom en hund som var helt oborstad och hon sa "han är lite tovig" men sen gav hon den hunden pris iallafall. Jävla kärring! Fan va arg jag vart! Jag var nära på att slå till henne! Nej det var jag inte men jag blev jätte arg och jätte ledsen. Ska man vara domare ska man vara konsekvent. Inte skicka ut en jätte fin hund som man hittade en tova på för att sen låta en helt oborstad äcklig hund gå vidare. Då är man dum i huvet.
Så om du läser det här din dumma åsna som dömde collie igår i gubbängen så ska du veta att jag blev jävligt ledsen! Jag hoppas att hon aldrig får vara domare igen. Hon sög!

Det var trevligt att få träffa Maja, Catta, Majas familj och hundarna iallafall. Catta ställde ut sina valpar Stina och Svante och Maja ställde ut deras gemensamma valp Fly. Det gick bra för dom men åter igen så kunde inte domaren nånting om hundar så hon placerade dom i en lite luddig ordning.

Sen sprang Majas äldsta döttrar med varsin valp i Barn med Hund och vann varsitt gosedjur och en godispåse.

Jag tog lite bilder och filmade valparna men jag lägger upp det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar