Hej och Välkommen till min blogg! Elin heter jag och bor i Uppsala tillsammans med min sambo, Jimmy. Våran lilla familj består av våra två katter Liten och Morran och våra två långhåriga collies Lexie och Blaze samt en död kaktus. Mitt drömjobb är att få jobba som författare på heltid men fram tills den drömmen slår in jobbar jag i en butik på Arlanda. Mitt största fritidsintresse är mina hundar. Vi åker mycket på hundutställningar och tränar lydnad, spår, agility, rallylydnad och vallning. Förutom hundintresset så gillar jag att skriva böcker, kolla på film, gå på bio, träna på gym och umgås med alla mina underbara kompisar. Min blogg handlar om det käraste jag har, mig själv. Mina åsikter, mina upplevelser, min humor och mig. Hoppas ni tycker om den.


Welcome to my Life!

torsdag 30 juni 2011

Lady Gaga Live on Taratata

Lady Gaga har nyligt varit i Frankrike och besökt en TV-show som heter Taratata där hon uppträdde med 3 låtar från nya plattan Born this way. Hennes framträdanden har gått från galna kläder till galet hår nu senaste tiden. The Little Monsters like!

På Taratata uppträdde hon med Born this way, Hair och The Edge of Glory. Och eftersom det var i Frankrike har hon flera inslag där hon pratar franska och även sjunger lite på franska. Jag fattar ingenting men jag antar att hon säger/sjunger nånting bra eftersom publiken jublar.

Jag tänkte dela med mig av klippen.
Vi börjar med Born this way. Den kör hon upptempo som den är och dansar riktigt grymt. Jag fattar inte att hon orkar sjunga och dansa samtidigt. Jag orkar knappt göra det ena eller det andra utan att få en hjärtinfarkt. Men hon dansar som en galning i sina höga klackar och sjunger hur underbart som helst. Jag älskar även att han som är DJ gör Paws Up med Gaga i slutet av låten. Man ska ALLTID göra Paws Up i slutet av Born this way!



Andra klippet är The Edge of Glory som gjorde många Little Monsters tårögda när hon sa "I'm on the edge with you Clarence." Även jag fick svälja en klump i halsen och blinka bort överflödig vätska i ögonen.
För er som inte vet varför det är så mycket tjat om Clarence så är det han som spelar saxofon i både Hair och The Edge of Glory och han hette Clarence Clemons och var en väldigt berömd saxofonist. Han är även med i Gagas video till The Edge of Glory. Men strax efter att den spelades in så gick han bort. Så nu hyllar Gaga honom i sina framträdanden.





Och så sista klippet som är låten Hair. Även den här gör hon akustiskt och jag vet att jag la upp en akustisk version av den tidigare men mot slutet av klippet pratar och sjunger hon på franska.
Roligt med det här klippet är att hon har en jätte lång peruk på sig som sitter fast i toppen av Eiffeltornet. Hennes förklaring på varför hon ville ha med det på scen var: "For many people in France la tour Eiffel is their pride and for myself my pride is my hair." Smart!
Hon sjunger fantastiskt vackert och spelar underbart på pianot. Jag kan lyssna på den här låten en miljard gånger utan att lessna.





Paws up for Mother Monster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar